Mijn top 3 blogs om (nieuwe) klanten binnen te halen

Home / Klanten werven / Mijn top 3 blogs om (nieuwe) klanten binnen te halen

De kerst is net geweest, de jaarwisseling staat om de hoek en wij zijn lekker een paar dagen er tussen uit. Tijd om even terug te kijken naar dit jaar want ik schreef nagenoeg elke week 1 blog voor jullie met tips en trucs maar ik was vooral benieuwd welke het meeste gelezen zijn. En omdat ik net als jullie denk dat dit hele waardevolle tips zijn wil ik ze nog eens met je door nemen :).

Er zijn redenen waarom mensen niets bij je aanschaffen

Het allerlastige van ondernemer zijn is vaak het toch weer vinden van nieuwe klanten. Voor dat mensen klant bij je worden moeten ze je natuurlijk eerst leren kennen, ze moeten je gaan vertrouwen, en natuurlijk weten dat jij hun probleem kunt oplossen en dan gaan ze pas een keer wat bij je aanschaffen. Of dat nou een dienst of product is dat maakt niet uit. Als jij zelf iets gaat kopen ben je dan bewust wat er gebeurt vlak voor je iets koopt? Je brein verzint allerlei bezwaren: is dit wel de goede prijs? Heb ik dit wel nodig? Past deze persoon wel bij mij? Heb ik wel het geld hier voor?

Als je potentiële klant je inmiddels kent, ze vertrouwen je al een beetje – dan is het tijd om de bezwaren te gaan weerleggen. Wat houd JOUW ideale klant tegen om bij jou die afspraak te maken of les te boeken?

In mijn eerdere blog vertel ik er nog iets meer over :).

Video inzetten voor je bedrijf, maar waar over?

Of video absoluut nodig is op dit moment voor je bedrijf? Het is niet persee nodig – maar ik denk dat het wel ontzettend goed is voor elk bedrijf. Door bewegend beeld gaan mensen je namelijk sneller leren kennen en vertrouwen. Hoe spannend het ook is om jezelf te filmen. En je eerste 100 video’s zijn zeker weten lang niet zo goed als video 200. Je moet gewoon ergens beginnen. Ik neem mezelf ook elke week op voor jullie – probeer er niet te lang over na te denken en plan het gauw in. En dan kijk ik mezelf vooral liever niet meer terug :’).

De meeste hippische ondernemers weten niet zo goed waar ze dan precies video’s over moeten opnemen daarom schreef ik in dat specifieke blog ruim 70 specifieke ideeën voor instructeurs, paardenmasseurs / fysiotherapeuten, zadelpasssers, hoefsmeden & gedragstherapeuten. Maar ook nog een aantal algemenere die iedere hippische ondernemer kan toepassen. Van video’s waarin je vertelt waarom je je bedrijf begonnen bent, tot korte video’s waarin je je werk gewoon doet en misschien niet eens praat.

En wat als je op korte termijn klanten nodig hebt?

En ook dit blog is het afgelopen jaar veel gelezen: hoe je zorgt voor klanten op korte termijn. Als je net start ben je druk met alles opzetten, een social media kanaal, een website. En misschien wel een visite kaartje en een flyertje. En dan ga je wachten en STROMEN de klanten binnen. Helaas pindakaas. Zo werkt het helaas niet. Om klanten binnen te halen moet je daar ook actief mee bezig zijn. Het liefst ELKE dag.

En dan bedoel ik niet elke dag gewoon even wat op je Facebook pagina posten. Want stel je Facebook pagina even voor als een vijver, en je volgers zijn de vissen die erin zwemmen. Als jij elke dag alleen diezelfde vissen probeert te vangen in dezelfde vijver dan istie vrij rap leeg. Toch? Je moet op zoek gaan naar nieuwe vissen om in je vijver te laten zwemmen. Je moet actief op zoek naar nieuwe mensen om in je vijver te stoppen.

Daarnaast als je nieuwe klanten nodig hebt kun je ook eens heel goed “laag hangend fruit” plukken zoals ze dat noemen. Je kunt je oude klanten eens een berichtje sturen om te kijken of je ze niet inmiddels weer een keer kunt helpen! Wie weet stonden ze wel alweer om je te springen maar hebben ze er gewoon even om een of andere reden niet meer aan gedacht.

Lees in het originele blog meer tips om nieuwe klanten te vinden!

Related Posts