Via je website kan je klanten binnen halen, omdat te kunnen doen moet je zorgen dat er genoeg content op je website staat. Content zoals een blog, een nieuwsbericht of een video/afbeelding met begeleidende tekst. In feite is het heel simpel: hoe meer content er op je website staat hoe groter de kans is dat mensen je op Google gaan vinden. Elke seconde worden er 40.000 zoekopdrachten ingetoetst in Google. Veel he? Genoeg kansen voor jou om potentiële klanten binnen te halen.
Zorg dat je basis goed is
Als je wilt dat je website:
- gevonden wordt op Google
- klanten oplevert
Moet er natuurlijk wel al een goede basis staan! Als je wilt dat je website gevonden wordt moet je zorgen dat Google hem kan lezen: de meeste standaard websites tools zorgen voor een redelijk goed leesbare website. WordPress is bijvoorbeeld een die in de basis heel goed bruikbaar is voor Google – bij veel hosting partijen kun je makkelijk daar je website mee maken. Wix is bijvoorbeeld wel weer heel slecht te lezen voor Google. Je website heeft daarnaast bijvoorkeur een eigen domeinnaam (zoals www.jeeigenwebsite.nl en niet jouwwebsite.wix.com). Vind je dit stukje interessant? Check dan eens de site audit van Ubersuggest. Basis tips daar zijn helemaal gratis 🙂
Als je wilt dat je website ook klanten oplevert moet je zorgen dat ze wel al duidelijk kunnen zien WAT je aanbied, WAAR je dat aanbied en het liefste ook al wat het kost. Het belangrijkste is dat je weet wat het probleem van je klant is – en wat ze uiteindelijk zouden willen. In jullie geval is het probleem: niet genoeg klanten/inkomen en je zou uiteindelijk je hele inkomen uit de paardensport willen halen. Ga dus stil staan bij het probleem van JOUW klant. Waar lopen ze tegen aan voor ze je nodig hebben.
Bekijken waar je kansen nu al liggen
Als je website al een paar maanden (of langer) online staat én je hebt al content dan is er een super makkelijke tool die je kunt gebruiken om te zien waar je kansen liggen. Het is een gratis tool die je vrij makkelijk kunt installeren op je website en waarmee je leuke inzichten kunt krijgen!
Je ziet daar namelijk op welke termen je website nu al gevonden wordt – dat scheelt al een hoop tijd! Je hoeft dus alleen maar meer over die termen te schrijven en je website zal al vaker aangeklikt worden en dus meer bezoekers opleveren! Eerder schreef ik over deze tool dit blog.
Houd veelgestelde vragen bij
Tijdens je lessen, consults, behandelingen of afspraken zijn er vast vragen die regelmatig terug komen. Schrijf die eens een paar weken achter elkaar op bijvoorbeeld in Google Keep. Ik heb een widget gewoon op een van mijn schermen op de telefoon staan en daar vul ik al dit soort dingetjes in. Let vooral ook op de woorden die je klanten kiezen – schrijf die op en gebruik die in je content.
Google zelf eens!
Om nog meer kansen te vinden voor je website waar je over kunt schrijven kun je ook eens wat zoektermen zelf intoetsen. Stel ik ben een potentiële klant van crossinstructeur en ik wil crossles in de buurt van Hardenberg, dan zoek ik misschien op ¨crossles hardenberg¨ of ¨crossles overijssel¨. Je kunt zo eens spieken bij de concurrentie, helemaal onderaan vind je nog gerelateerde zoekopdracht zoals in dit geval ¨crossles manege¨ of ¨bosscross paarden¨. Dat kan je ook weer allerlei kansen en ideeen geven voor content voor je website!