Dit is de reden waarom al die marketing tips bij jou niet werken

Home / Klanten werven / Dit is de reden waarom al die marketing tips bij jou niet werken

Volg je me misschien al een tijdje? Heb je al wat tips uitgeprobeerd maar werkt het nog niet? Levert het je (nog steeds) geen klanten op? Daar zijn een paar super logische verklaringen voor.

Je lost een niet bestaand probleem op

Je vrienden en familie sporen je vast aan om je product of dienst te verkopen ze vinden het geweldig! Maar om je bedrijf een succes te maken zul je eerst moeten kijken of de markt wel zit te wachten op jou. En vooral jouw oplossing.

Misschien lost jouw product of dienst wel een probleem op die eigenlijk niemand ervaart! Doe dus altijd een goed markt onderzoek: vraag rond bij mensen die niet zo dicht bij je staan of het probleem wel echt zo groot is als jij denkt!

Je mist een groter plan

Een beetje posten op social media. Een keer een nieuwsbriefje. En misschien pas je eens wat aan op je website. Je voert een keer een tipje door. Maar je hebt geen groter plan.

Je moet echt een soort marketing plan hebben. Een eindpunt waar je heen wilt. En hoe je daar gaat komen.

Je moet niet alleen maar losse flodders schieten. Het moet een geheel vormen rondom de problemen die je klanten hebben. Ik ben geen marketing strateeg – daar zijn anderen veel beter in dan ik – maar het hoeft ook allemaal niet zo ingewikkeld te zijn.

Mijn grote doel is om te zorgen dat er meer ondernemers in de paardensport hun bedrijf een succes maken zodat meer paardeneigenaren geholpen kunnen worden. En daarvoor maak ik een plan het hele jaar door wat daar bij aansluit, qua blogs, video’s, challenges etc.

Zoiets moet je voor jouw bedrijf ook doen!

Je bent niet uniek

Je durft je kop niet boven het maaiveld uit te steken. Dat is spannend. Want wat als anderen er wat van vinden? Doodeng! Maar om te zorgen dat je bedrijf succesvol wordt moet je wel uniek zijn.

En uniek ben je zelf al. Want er is niemand zoals jij.

Uniek zijn voor je bedrijf hoeft dus ook helemaal niet ingewikkeld te zijn. Maar dan moet je wel jezelf durven laten zien. Je moet iets anders hebben dan al je concullega’s waardoor mensen vooral bij jou willen komen.

Je zet niet door

En dit is ook een mega probleem. Je probeert wat: schrijft eens 2 blogjes. Nee werkt niet. Je post eens een maandje consequent op social media. Nee levert niets op. Je contact eens 2 influencers maar krijgt geen reactie. En je stopt steeds weer.

Je stopt zelf.

Daardoor stopt je bedrijf ook.

Je kunt alleen falen wanneer je stopt.

Als je door gaat met bloggen, of je socials dan zul je er uiteindelijk echt succes mee hebben. Probeer te analyseren of je iets fout doet en probeer er van te leren. Maar geef nooit op. Zet door.

Klaar om er een succes van te maken?

Doe mee met de succesweek van 9 t/m 13 januari. Ik help je 5 dagen lang met praktische tips en GRATIS werkboeken om te zorgen dat jouw onderneming in 2023 eindelijk gaat knallen!

Related Posts