6 redenen waarom ook JIJ een virtuele assistent nodig hebt!

Home / Algemeen / 6 redenen waarom ook JIJ een virtuele assistent nodig hebt!

6 redenen waarom ook JIJ een virtuele assistent nodig hebt!

Denk je dat jij geen virtuele assistent nodig hebt als hippische ondernemer? Ik denk van wel. En dan wel om de volgende 6 redenen! Ik weet zeker dat jij jezelf herkent in een aantal van de omschrijvingen.

1. Je verlaagt je eigen werkdruk (lees meer tijd, minder stress)

Er komt veel bij kijken, en de werkdruk wordt steeds hoger. Je moet namelijk steeds meer. Je moet iets met social media. Die website loopt ook al hopeloos achter. Die facturen moeten ook echt eens de deur uit. En dan komen er nog wat aan en afmeldingen binnen voor de les. Iemand wil dat je ergens een clinic komt geven, hoe ga ik daar aan beginnen?

En dat terwijl jij gewoon wilt doen waar je goed in bent. Door een virtuele assistent in te zetten krijg je meer tijd voor andere dingen: meer tijd om in je bedrijf te steken, jezelf te ontwikkelen of misschien juist meer tijd om in je gezin te steken.

2. Een VA helpt je bedrijf te groeien

Een VA is zelf ook een ondernemer: die begrijpt dat het belangrijk is dat de klantenstoorm moet blijven doorlopen. En liever nog een beetje groeien, of misschien wel op een andere manier inrichten zodat het je meer oplevert. Een virtuele assistent kan je daar mee helpen, met het adviseren ofwel het uitvoeren ervan.

3. Je online zichtbaarheid verbetert

Iedereen is online. Als je niet online bent wordt het lastig opereren op dit moment. Een virtuele assistent zoals ik kunnen zorgen dat je structureel zichtbaar bent online. Vooral dat deel ‘structureel’ is erg belangrijk. Wat ik vaak zie is dat mensen actief zijn op social media wanneer ze even tijd over hebben of eindelijk een idee hebben wat ze erop kunnen zetten. En daarna weer maanden niet. Geen continuiteit dus. Gevolg mensen hebben geen idee meer wie je bent of zijn de verbinding met je kwijt geraakt.

4. De klusjes waar je zelf niet goed in bent of niet leuk vind besteed je uit!

Je kan niet overal goed in zijn. Dat is niemand. Dat ben ik ook niet. Ik kan prima facturen voor je maken, dat moet ik tenslotte voor mijzelf ook. Maar de hele boekhouding ben ik dan weer geen expert in. Zorg dus dat je mensen in huurt voor de dingen waar je zelf geen of weinig verstand van hebt: of misschien gewoon helemaal niet leuk vindt.

Ik wordt er gelukkig van als ik een website weer helemaal kan bij werken en mooi kan maken, een rij met gave social posts kan klaar zetten. Een flyer maken voor je volgende clinic. Dat vind ik allemaal machtig mooi om te doen: en ik krijg er energie van. De kans is groot dat jij na een uur gefrustreerd achter de computer nog geen meter verder bent. Terwijl ik 10 minuten later al bijna klaar ben.

5. Gefocust blijven op de kern van je bedrijf

Je bent ergens heel goed in. Daarom ben je gestart als ondernemer. Daarom ben je les gaan geven, paarden gaan trainen, zadels gaan maken of wat je ook doet. Daar moet je zoveel mogelijk de focus op houden. Dat zijn jouw kernactiviteiten en daar moet het grootste gedeelte van jou werkweek uit bestaan.

Echt niet alles hoef je allemaal zelf te doen. Routine klusjes kun je prima uit handen geven: mails beantwoorden, chats, social bijhouden. Je virtuele assistent wordt gewoon een teamlid waaraan je vol vertrouwen alles kunt uitbesteden. Die kent je namelijk goed, weet waar je heen wilt en wat voor jou belangrijk is.

6. De virtuele assistent kent genoeg slimme tools

Er zijn tegenwoordig zoveel tools dat je vaak zelf door de bomen het bos niet meer kan zien. En misschien snap je wel helemaal niets van die tools. Krijg je het niet ingericht of gekoppeld. De virtuele assistent werkt er juist veel mee omdat het veel tijd bespaard. Ze kan jou helpen met in gebruik nemen van tools die je nodig hebt of gewoon de dingen voor je automatiseren of overnemen zodat je er zelf geen omkijken meer naar hebt.

Related Posts

Leave a Comment